2007. október 31., szerda

Megtört a jég!

A kép csak illusztráció
Megint úgy döntöttünk Istvánnal kimegyünk a harsányi-tóra ,de most nem pergetni fogok hanem legyezni!Múltkori peca alkalmával felmértem a terepet és úgy határoztam hogy egy próbát megér._Sanya előző nap mondta is nekem ,hogy megfogtam az Isten lábát ezzel a hellyel és ha itt nemfogok csukát akkor sehol!Adta is a tanácsokat ,hogy a sás előtt kis rángatásokall ilyen-olyan legyekkel próbálkozzak!Előző este úgy feküdtem le muszály lesz valamit felmutatni.Indulás a szokásos módon történt reggel 6kor kelés kocsiba bepakolás és indulás ,útközbe felvettük még Istvánt és indultunk Harsányba.Éjszaka esett az eső reggel párás ködös idő volt és a hőmérő higanyszála se ment 10C főlé.Tipikus csukás idő.-mondtam

A napijegyek kiváltása után gyors szerelés és már repült is vízbe a Bunny.A dobálást megint ott kezdtük ahol a süllőt fogtam múltkor.20perc kalimpálás után egy jelentkező se volt.Javasoltam nézzük meg a zsilip lábánál azt a kis öblöt a felső tavon.Légycsere és repült is a zonker(http://www.muhosz.hu/forum/index.php?act=module&module=gallery&cmd=si&img=354) a fa elé!Néhány dobás után a parttól 3 méterre egy nagy ütést éreztem és reflexszerűen bevágtam.Meglepetésemre nem egy rönkbe ütköztem hanem egy csuka volt.Adrenalin szintem az egekbe szökött.Bevágás után a csuka rögtön szaltót vágott és pár bukfenc és kirohanás után felfeküdt a vízre tarkónragadtam és kivettem!Olyan voltam mint egy óvodás mikor kap egy cukorkát mikor megláttam mekkora csukát fogtam.
Istenem megvan végre az első csukám -mondtam!
Pár fotó után úgy gondoltam legyen C&R ,de mondta István ő szívesen csinálna valami finomat belőle.Hát mondom legyen.Bilincsre fűztük.
Ritkán viszek haza halat ,ha viszek is akkor se a kapitálisokat inkább a középmezőny végzi a tepsibe.
Dobtam még párat de nem volt jelentkező.Odébbálltunk mellettünk pár kisgyerek fenekezett.Elmondásuk szerint valami nagy hal megszakította őket a csatornán.Mondtam is meg kell néznünk azt a helyet.A tavat balról kerültük meg.Kezdődött a dzsungelpeca.Nagyon nem lehett dobni a nagy gaz és a mögöttem pár méterre elterülő erdő miatt így ameddig betudtam menni a comcsizmába addig mentem.Persze a történet megint úgy folytatódott mint múlkor.Leakadás bemászni a vízbe szabadítani hozzákell tennem halat ezen a részen nem is fogtunk egy csuka durrantott a legyem mellett ennyi.Folytattuk a pecát a jobbparton de 2óra dobálás után nem történt semmi érdekes!Mondom elkiabálta a halőr magát reggel!
-Csak nem úgy jártok ,mint múltkor hogy kifogtok egy halat az első félórába?!
A tó elejébe megint rápróbáltam a zonkerrel hátha megint akad egy hasonló csukesz!De két dobás után látom repül a légy a vakvilágba!Eltört a kapocs bazzeg!Ennyit az olcsó kapcsokról inkább vegyél minőségit!!!
Délkörül járt ettünk pár szendvicset és a nagytavon próbálkoztunk.Most egy kicsit háttérbe szorult a legyesbot felszereltem a pergetőbotot azzal dobáltam egy ideig de megint 2 óra peca után nem volt jelentkező.Elértük az elején említett sást váltottam a legyesbotra a pergető a táskába került.2 csuka biztos mozgott a sás előtt meg is kapták a legyet de sztem kicsik voltak így nemtudtam megakasztani őket!Sajnos itt se fogtam.
Felmentünk a gátra kifújtuk magunkat .
Mondtam is Istvánnak ne nullázz be ma is!
Ő erre nem is mondott semmit.Kisütött a nap is a köd is felszállt 4 órára.Egész nap jó csukás idő volt nemtudtam mire vélni miért nem esznek azok a fránya halak.
Ülünk a gáton és Isu arra lesz figyelmes egy spori akaszt egy kiscsukát pergetve mondom azt kis picúrt tuti visszadobja.Erre a faszi elkezdi eszeveszettem földhöz vágni a halat!
Mondom ez nem normális Ez nem a halnak fáj hanem nekem!!!!El is ment a kedvem a pecától.
Mondtam menjünk le a zsiliphez dobjunk még párat.A zsilip tövénél sikerült akasztani egy hasonló méretű halat ,de lefordult csak a farkát láttam.Kicsit morcos voltam, de elégedett is mert reggel gyönyörű halat fogtam.
4óra körül elkezdtünk pakolni elsétáltunk a halőrház elé megmértük a halat!Mondom tippelj mekkora 2.5kg mondom lehetetlen ,én 2kg-t mondtam.És igaza volt 2.5kg ,70cm volt a csuka.Nem is rossz kezdés.
Megpucoltam a halat 5körül összepakoltunk és hazaindultunk.
Útközbe megvitattuk a nap történéseit és mondtuk ide visszajövünk még!Szép nap volt!


Ui:Sajnos képeket nemtudok feltenni csak ha megtalálom az Usb kábelt.Türelem!

Nincsenek megjegyzések: